متد | دکوراسیون داخلی | متد دیزاین | غرفه سازی | دکوراسیون اداری | طراحی غرفه طراحی غرفه و غرفه آرایی
صفحه اصلي   ->   مقالات   ->  طراحی غرفه و غرفه آرایی


طراحی غرفه :
نمایشگاه به عنوان یکی از موثرترین ابزار تبلیغات درمعرفی واحدهای تولیدی و خدماتی و امکان ایجاد تعامل و رقابت سازنده همواره مورد تاکید سیاست گذاران بزرک اقتصادی ،در سطح ملی و بین المللی می باشد که خود نیازمند برنامه ریزی حرفه ای و اجرای تخصصی است. و همچنین برتری  در رقابت در این مهم مستلزم اندیشه و تخصص می باشد و یکی از روش های  موفقیت برنامه ریزی حرفه ای و مطالعات فنی و علمی اقدام یه برگذاری نمایشگاه موفق و هدفمند از طریق ایجاد فضای معرفی مناسب جهت صاحبان صنعت و خدمات به بازارهای تعریف شده نماید. www.MD-co
گروه طراحی داخلی و غرفه آرایی متد دیزاین با داشتن کادر مجرب طراحی  و اجرا به شما این امکان را می دهد که غرفه ای متمایز داشته باشید شرکت متد دیزاین با پشتوانه 9 سال تجربه اعضای آن در بخش های مختلف جامعه نمایشگاهی کشور و با انیشه روز آند و نگرش حرفه ای به ارائه خدمات نمایشگاهی از جمله طراحی و ساخت غرفه در نمایشگاه نموده و توانسته با برنامه ریزی اصولی ، به کار گیری تیم مجرب و همچنین مدیریت اجرایی دقیق کارنامه درخشانی را ارائه نماید


طراحی غرفه مستلزم رعایت موارد زیر است:


 تعادل :

در طراحی غرفه دو نوع تعادل وجود دارد: رسمی و غیر رسمی
تعادل رسمی زمانی اتفاق می افتد که هر شی در سمت راست از صفحه نمایش خود دارای یک همتای دقیق در قسمت چپ که هم اندازه ،هم شکل ، هم رنگ باشد. این نوع از تعادل در طراحی غرفه بیانگر گزینه ای است که به آن احساس تولید شده توسط وحدت کل کرامت، خویشتن داری و محافظه کاری است .
 تعادل رسمی در طراحی غرفه معمولاً برای به تصویر کشیدن سنت و عزت به کار برده میشود. تعادل  غیر رسمی وقتیست که همه چیز به طور تصادفی نمایش داده شده است . تعادل غیر رسمی وقتی بکار گرفته میشود که هدف از حضور در نمایشگاه ارئه فعالیت ،هیجان و تنوع است و این نوع تعادل محبوب تر است.



تاکید:

نقطه تاکید ، مرکز جذب در غرفه می باشد. از این نقطه است که سرچشمه حرکات چشم و جریان است.  در طراحی غرفه سعی میشود در این نقطه اتفاقات مهم و مثبت و همچنین دستاوردهای مجموعه ، در نظر گرفته شود .  نکته مهم دیگر در ایجاد تاکید توجه به تداخل در تاکید و به کارگیری مناسب و به جاست.






کنتراست:

کنتراست استفاده از رنگهای متنوع ،شکل ، بافت و... برای تشدید اثر ترکیب در طراحی غرفه است. نمایش محصولات در برابر یک ماده کاملا مخالف  از نظر رنگ جنس و ... ،کنتراست جالبی ایجاد خواهد کرد. در نظر بگیرید موقعیت اقلام سخت روی سطوح نرم و همچنین بلعکس. این کنتراست باعث تسخیر چشم میشود. شیشه ، پلکسی گلاس ،سنگ مرمر برای ایجاد سطوح صاف و سفال چوب صیقل داده نشده مانند تنه درخت برای ایجاد سطوح خشن  در طراحی غرفه مناسب هستند.


کنتراست رنگ معیاری است برای تشخیص تفاوت موجود میان روشنترین سفید و تیره ترین سیاهی که در یک لحظه از جلوی چشمان ما می گذرد.


هارمونی

هارمونی همان هماهنگی است.در هنر نمایش برای طراحی غرفه ، هارمونی سبب ژرفا بخشیدن میشود. هارمونی در رنگ ، ریتم و بافت از مهمترین نکات برای طراحی غرفه می باشد
 .

                                                    کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت متد دیزاین است .                                                هرگونه استفاده و کپی از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.www.MD-co.com





٥:٢١:٥٩  پنجشنبه ٢٢ فروردين ١٣٩٢
 
تاريخ مقاله
495kb
 
حجم مقاله
٠
 
تعداد دانلود